Especificitats

¡Qué pobre memoria es aquélla que sólo funciona hacia atrás!

Lewis Carroll

Aixecar-te i pensar que has de fer això, i allò altre. I que després has d’anar aquí i quan surtis allà a saludar  aquell i al vespre quedar amb l’altre. I ho programes, t’organitzes i quan comences a baixar el primer escaló tot es fa una muntanya. Perquè, en realitat, tu el que vols és poder decidir: què faig avui, on vaig i amb qui. Fins i tot somnies que pots triar cap a on i fins quan. Tant se val. Avui ja faig tard a la primera cita i esclafaré el remordiment sota els peus. S’ha apaivagat un poc el deliri i la bogeria de la vida, la necessitat punyent de menjar-me el món. Ara potser me’l menjaria amb coberts, fins que me’n cansi i torni a fer-ho amb les mans, afamada d’utopies, orgies de sentits i batecs descontrolats. El camí marcat és en línia recta i jo preferesc anar fent esses, a peu coix per arribar més tard. Intentaré oblidar que jo també necessit un Buenos Aires i que en aquests moments tot el que em dius me fa enveja. He tingut algun somni que m’ha fet despertar amb un somriure i l’he emmagatzemat a la memòria. Aquella memòria fragmentària i inconsistent que juga amb tu en els moments de feblesa. De vegades resulta difícil entrar-hi i, en canvi, és impossible de sortir-ne.

– A quant va, l’afecte?
– A 5 euros el quilo.
– Posi-me’n un pessic de cada.

Anuncis
Especificitats

2 pensaments sobre “Especificitats

  1. Laia diu:

    No sé pas com ens ho fem però trobo que compartim moltes coses sense ni parlar-ne, llegeixo sovint el que em passa pel cap. Ah, i m’agradaria creure que ja ho saps, però cada vegada que entro aquí és com que et trobo a faltar una mica més, i que enguany em fa una cosa saber des d’on escrius. Tinc ganes que vagi passant l’estiu…i m’agrada tant que ens fem grans així de bé. Perquè està clar que queixar-nos, queixar-nos, és per vici només, que ho fem.

  2. Potser és per tot el que hem anat compartint al llarg d’aquests anys i, segurament, culpa dels cafès a l’hora de llatí. Sempre he pensat que aquella va ser sa causa de totes ses nostres queixes buides d’argument. I pensa que ara escric des d’aquí, però que prest els nostres díctics tindran es mateix referent.

Deixa un comentari

