Udol

Vull ser Frida Kahlo,
em digueres,
i intentares ofegar aquell dolor que,
sense tu saber-ho,
ja havia après a nedar.

(Maria Ripoll)

No tinc cap tros de pell fora de la manta del coll cap avall. La punta del nas se’m congela i penso en l’escalfor de la teva galta, dels llavis mossegant-me l’orella. No tinc cap tros de pell fora de la manta, i tot i així tinc fred a les entranyes quan visualitzo el full en blanc. Aquella por que confessaven, a través de la veu trencada i l’udol penetrant entre la boira, tots els personatges de la meva memòria m’escanya. Sé que mai escriuré com pintava Picasso, però potser, com ell, deixaré enrere el nihilisme i m’instal·laré a París. Quan no hagi de comprar pastanagues per anar al teatre, quan l’art deixi de ser un imant a la nevera, quan Calders vengui més llibres que un Premi Planeta, quan el major èxit de vendes deixi de ser Bieber, aleshores, deixaré de tenir por.

Udol

Deixa un comentari

