(In)Defeinsió

Hi ha dues idees bàsiques i els homes girem al seu voltant com els animals entorn d’una sínia, em refereixo al sexe i la mort.

(Montserrat Roig)

Avui me sent poetessa i musa. Esclava i princesa, vencedora i vençuda. Ensumar-te m’ha fet estar segura que no estic segura de res. Ni tan sols de les meves certeses absolutes ni de les conviccions inalterables. Com estar-ne, si es desmonten al més mínim contacte amb la teva pell? Mai no he tingut una ment científica i molt menys racional i ara no sé en quina teoria basar la meva defensa pels sentiments contradictoris.

Voldria anar-me’n lluny, explorar un continent, conèixer llocs exòtics inspiradors de tanta literatura, de tant realisme màgic, de tanta introspecció. Però, què en faria de la pàtria? Què en faria de la fe? Què en faria de l’amor? Desapareix? Arriba a oblidar-se? S’enyora?

Resulta difícil després del temps de les cireres obrir la maleta i destriar només allò que és imprescindible. Pot ser és que necessitam massa coses per viure en un pretès segle vint-i-u o potser és que hem crecut egoistes. Sigui com sigui, com m’enduria la teva olor?

0 T

[Konstantin Flafitsky]

 

Anuncis
(In)Defeinsió

Deixa un comentari

